Digitale ledenvergadering 20.12.2021
Zoals iedereen kan herinneren heeft het bestuur in 2020, vanwege de Corona richtlijnen, geen fysieke vergadering georganiseerd. Daar stond tegenover dat er in 2020 een zogenaamde digitale jaarvergadering is geweest. Niet ideaal maar wel uiterst effectief en door vele leden van onze vereniging positief omarmd.
In november van dit jaar, 2021, hebben wij u tot onze spijt moeten informeren dat wij ook dit jaar hebben gekozen voor een digitale jaarvergadering. Het is niet mogelijk, gezien de Nederlandse Covid richtlijnen, om met alle leden bij elkaar te komen.
Wij hebben u geïnformeerd dat de digitale jaarvergadering plaats zal vinden om 20 december 2021 en de agenda en bij behorende stukken heeft u al mogen ontvangen bij de uitnodiging in november.
Graag wil ik namens het bestuur meer uitleg geven waarom wij hebben gekozen voor deze manier van overleg en waarom bijvoorbeeld niet voor een online vergadering, iets als zoom, skype, of soortgelijk waarbij alle leden kunnen inloggen en op afstand via een beeldscherm kunnen mee praten. Wij hebben bewust niet voor deze optie gekozen. Ons bestuur heeft een paar keer via zoom en skype met elkaar vergadert maar dit was niet optimaal terwijl wij met slechts zes bestuursleden zijn. Verbindingsproblemen, slecht ontvangst, tweetalig en onduidelijkheid was voor ons aanleiding om bewust niet te kiezen voor een dergelijke vergadering. Dit ook afgestemd op de positieve reacties van vorig jaar waarbij veel leden begrip konden opbrengen om de ledenvergadering digitaal te houden, zonder zelf te hoeven inloggen.
Telt uw menig wel? En hoe doet u mee aan de digitale vergadering van 20 december?
De agenda en bijbehorende stukken heeft u al ontvangen en vragen en/of opmerkingen op deze stukken kunt u aan ons stellen tot drie (3) dagen na 20 december. Op 24 december gaat het bestuur alle ingediende vragen en opmerkingen inventariseren en met elkaar bespreken. De antwoorden op de vragen zal het bestuur met iedereen terugkoppelen en daarbij ook een stemadvies advies afgeven. Hierop kan dan per agendapunt voor of tegengestemd worden, op deze wijze hebben wij ons statutair gehouden aan de verenigingsverplichting en zijn alle leden wel voorzien van de benodigde informatie.
Alle leden worden op deze manier zowel voor de vergadering, als mede met de uitkomsten na de vergadering goed geïnformeerd.
De agendapunten die u al eerder heeft ontvangen:
-Vaststelling en goedkeuring contributie
-Vaststelling en goedkeuring financiële jaarrekening
-Vaststelling en goedkeuring begroting
-Jaarverslag parkcoördinator
-Decharge van het bestuur 2020
Alle agendapunten waarover wij normaliter met elkaar uitgebreider discussiëren worden vooralsnog doorgeschoven naar 2022. Zo ook goedkeuring om investeringen te mogen uitvoeren.
Mailadres voor vragen over de agendapunten:
voorzitter@strandslagjulianadorp.nl
Namens het bestuur
Harke Groenveld
Voorzitter